Sis associacions de mitjans de comunicació locals i comarcals s’han reunit aquests dies per acostar posicions i obrir vies de cooperació. Entre elles es troben Associació Catalana de la Premsa Comarcal, Associació de la Premsa Comarcal Valenciana, Associació de Mitjans Digitals de la Comunitat Valenciana, Associació de Premsa Forana de Mallorca, Associació de la Premsa Local de Menorca i TOKIKOM. Sol·liciten a les administracions públiques de l’Estat que incorporin els seus mitjans de comunicació a les inversions publicitàries per ajudar-les a fer front a les conseqüències de la crisi.

Les sis entitats aglutinen un total de 347 mitjans de comunicació locals i comarcals d’Espanya, que arriben als sis milions i mig de persones, “mostra del gran arrelament social”. Tot plegat sumen 1.296 treballadors de pagament i 2.213 col·laboradors, amb un volum econòmic anual de gairebé 49 milions d’euros.

Els mitjans de comunicació locals i comarcals fomenten l’accés a la informació veraç, a la cultura, a la participació social i als hàbits democràtics, per això són fonamentals per a la dinamització i la democràcia social. En un context en què bulls i mitges veritats es difonen i utilitzen de forma massiva i interessada, els mitjans de comunicació basen la seva actuació en un periodisme proper, sense intermediaris i lligat a la realitat.

Llegir més: https://t.me/noticieslavall