L’Ajuntament d’Albaida presta cobertura social a 46 famílies

Complits els dos mesos del Decret d’estat d’alarma moltes famílies han vist agreujada la seua situació de vulnerabilitat. Des del departament de Benestar Social i la regidoria d’Atenció a les Persones i a la Diversitat han redoblat esforços per a garantir que cap persona amb necessitat quede desatesa davant la crisi sanitària i econòmica generada per la pandèmia de la COVID-19.

En el temps que dura aquesta situació excepcional s’ha prestat ajuda a 46 famílies de la localitat amb una quantia total de 8.320,94 €. Tot això sumat a l’assistència social de caràcter ordinari de l’Ajuntament d’Albaida, que s’ha anat prestant amb normalitat fins com al moment. Aquestes ajudes de reforç, per a no deixar cap persona desprotegida, corresponen des del 14 de març fins al 30 d’abril, i des del consistori es manté el compromís de seguir en aquesta línia de treball per a enfortit l’escut social en Albaida.

S’han emprat tant fons de la Diputació de València com de la Generalitat Valenciana, sense descartar fes ús de recursos municipal per a seguir fent front a la crisi, d’agreujar-se la situació. Per a la regidora de l’àrea, M. Àngels Salom, estem “en un moment de màxima vigilància per salvaguardar el benestar de tota la ciutadania, són temps on el més important és ajudar i evitar en la mesura del possible que es cronifique la pobresa en moltes famílies i que això faça que no puguen eixir mai d’aquest pou”. A més, “treballem perquè cada euro es multiplique almenys per dos, i per això gran part de les ajudes són amb vals de compra de productes essencials i saludables en el xicotet comerç local, garantint el teixit comercial del poble” ha conclòs Salom. Aquesta iniciativa suposa l’entrega de vals per 60, 40 i 30 € setmanals a les famílies que ho necessiten i són bescanviats en botigues d’alimentació i drogueria del municipi, la quantia dels quals ve marcada per la unitat familiar i altres factors socioeconòmics

Per a l’Alcalde, Josep Albert, és “molt dur veure com hi ha persones que no tenen res per a dur-se a la boca i quan pensen en futur els horitzons són molt térbols, per això des de l’Ajuntament hem de treballar per a reactivar la nostra economia, però també hem de prestar assistència a qui ho necessita de manera immediata, som l’administració més pròxima i propera a la ciutadania” i “em consta que des del departament de Benestar Social estan treballant de valent perquè així ho siga”.

Des de Benestar Social es treballa estretament amb l’Agent de Desenvolupament Social per a buscar vies de reinserció sociolaboral, així com possibles formacions que milloren les seues capacitats per a ser contractades aquestes persones usuràries. Així com se’ls dona informació detallada d’ajudes al lloguer, moratòria d’hipoteca o com paralitzar pagaments de rebuts d’energia o aigua, entre altres accions encaminades a minimitzar les conseqüències de la crisi.

A banda, des de Benestar Social i els Serveis a la Dependència s’han vist incrementades les funcions per a assistir a les persones majors i o dependents, que en altres circumstàncies gaudien d’autonomia però que ara es veuen obligades a romandre en casa. Per això, des del Servei d’Atenció a Domicili (SAD) s’ha fet una especial vigilància per a satisfer necessitats com la recollida de medicaments, fer la compra i altres necessitats bàsiques.
Les persones que ho necessiten poden contactar amb Serveis Socials en el telèfon 607.40.41.86 o al de l’Ajuntament al 96.290.09.60.

*Font: ComarcalCV

Deixa un comentari